På G!

Idag är en sån där dag när jag verkligen har behov av att blogga. En dag då jag är glad att jag inte lagt bloggandet helt på hyllan ännu. Det är så mycket på gång nu att jag MÅSTE få skriva av mig! Sommaren lider mot sitt slut även här nere och det är dags att börja ta sig (mig) i kragen och styra upp livet en aning. Jag lovade mig sommaren som sista oseriösa etapp innan det blir allvar och nu är vi där. Mitt i allvaret.



Men först vill jag se tillbaka på dessa fem månader som gått sen jag hoppade på planet bort från Sverige för alltid. Eller? Jag har hunnit med så mycket med minsta möjliga ansträngning. Jag har bland annat:

• Lärt känna helt fantastiska människor. Vissa som jag kan kalla vänner, vissa bekanta och vissa som tidigare varit idoler har jag fått äran att umgås privat med. Underbart!

• Fått uppleva vad det innebär att leva i en enorm storstad och inte bara i utkanten av lilla Stockholm.

• Festat röven av mig på helt otroliga klubbar, hotell, barer och vanliga hemmafester.

• Spelat in tre reklamfilmer samt fått se Kataloniens MotoGP-race från VIP-hyllan. Allt detta under "arbetstid".

• Fått en inblick i energimarknaden här i Spanien efter att ha jobbat en månad för CESEL.

• Spenderat en hel dag med fotbollens Gud Ronaldinho på stranden. Mat, bira och oräkneliga asgarv åt den fullständigt utflippade liraren som för inte alls längesen var världens i särklass bäste spelare. Stort.


• Blivit kär. På riktigt. Fått tillbaka tron på äkta kärlek och insett att det faktiskt är sant allt det där löjliga snacket om fjärilar i magen dag efter dag efter dag. Han är allt och lite till för mig. 


Men nu är det som sagt back to reality som gäller och jag är faktiskt så taggad att det är heeelt sjukt! Jag och älskling är mitt uppe i lägenhetsletande och det känns som om det närmar sig ett avgörande nu. Men inte bara det, jag ska även tillbaka till skolbänken vilket jag definitivt inte trodde skulle ske! Ska plugga en Master i Make Up och.. ja vad heter det på svenska? Stilism? Efter kursens slut är jag hur som helst licenserad make up-artist, stil-expert och personal shopper. Det ni!  

Som sagt, det är en del just nu på gott och ont. Igår hade jag ett litet breakdown, det är jobbigt att bli vuxen ibland. Som tur är har jag världens finaste som stöttar mig till 100% i allt jag åtar mig. Nu tänker jag sova lite för imorgon är förhoppningsvis en stor dag...

HÖRS!

Kommentarer
Postat av: Suss

Hur gick det kl. 10.30 idag?

Berätta <3 <3 <3

Puss

2010-09-14 @ 18:21:18
Postat av: Ronja

Miss! Blogga blogga blogga :)

2010-10-08 @ 20:06:10
URL: http://imagineim.wordpress.com
Postat av: aww

hej:) allt bra?

2010-11-13 @ 00:15:14
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0